Bírálati szempontrendszer
A beérkezett anyagokat a Tudományos Programbizottság által felkért két független bíráló értékeli az alábbi szempontrendszer alapján. A felsorolt szempontok egyaránt érvényesek a szimpóziumi és a tematikus előadások, valamint a poszterek értékelésére, ám külön szempontok alapján értékelik az elméleti és az empirikus jellegű szakmai anyagokat (poszter csak empirikus jellegű munka lehet). A bírálók a szimpózium szervezettségét, belső logikáját külön is értékelik.
Szempont | Értelmezés | Elméleti munka | Empirikus munka | Szimpózium-összefoglaló | Poszter |
---|---|---|---|---|---|
Célok | A szimpózium előadásai egy közös céllal jellemezhetők-e? | X | |||
Koherencia | A szimpózium előadásai hogyan kapcsolódnak egymáshoz? Kerek képet adnak-e a vizsgált problémáról? | X | |||
Elméleti beágyazottság | A kutatás elméleti kerete egyértelmű-e és érvényes-e az absztrakt szövege alapján? A fogalomhasználat pontos-e? | X | X | X | |
Az elmélet részletezettsége | Az absztrakt alapján feltételezhető-e a kellő alaposságú tárgyalás? | X | |||
Célok, kutatási kérdések, hipotézisek | Az absztrakt világosan és egyértelműen megfogalmaz-e a kutatási cél(oka)t, kutatási kérdés(eke)t vagy hipotézis(eke)t? | X | X | ||
Elemzési szempontok, relevanciájuk | Az elemzésre kiválasztott szempontok érvényesek-e, ezek alkalmazásával új tudáshoz juthat-e a kutatás? | X | |||
Eredetiség | Valószínűsíti-e a szerző saját szellemi hozzájárulását az absztrakt a kutatáshoz? Hoz-e új tudást a vizsgálat? | X | |||
Alkalmazott módszerek | Egyértelmű-e, hogy milyen mintával, eszközökkel történt a vizsgálat? Az alkalmazott adatgyűjtési és -feldolgozási eljárások megfelelőek-e? A módszerek alkalmasak-e a kutatási kérdés megválaszolására? | X | X | ||
Eredmények bemutatása, értelmezése | Az adatok feldolgozása során keletkezett információkat ad-e meg az absztrakt? Értelmezi-e a szöveg, hogy ezeknek az eredményeknek milyen jelentést tulajdonít? Érvényes-e ez az értelmezés az absztraktban közöltek alapján? | X | X | ||
Általános minőség, szerkezet, stílus | Az absztraktra vonatkozó tartalmi elvárásokat követi-e a szöveg? Egy jól felépített és kivitelezett vizsgálatot valószínűsít-e a szöveg? Megfelelően alkalmazza-e a tudományos nyelvhasználatot? Könnyen értelmezhetőek a közlései? Gondosan megfogalmazott a szöveg? | X | X | X | X |
Elméleti és gyakorlati jelentőség | Az absztrakt alapján megítélhető-e a kutatás általánosabb, a konkrét mintán túlmutató relevanciája a kutatás és a gyakorlat számára? Ha a szerző megnevezi ezt, érvényes-e az állítása? | X | X | X | X |
Mindegyik kategóriában 0 és 5 közötti pontszámmal értékelik a bírálók a szakmai anyagokat, valamint van lehetőségük rövid szöveges értékelésre is; az alacsony pontszámot indokolják. Ha a két bíráló által adott összpontszám között 10-nél nagyobb a különbség, harmadik bíráló is értékeli az anyagot.
A bírálók értékelésének figyelembevételével a végső döntést a Tudományos Programbizottság hozza meg az elméleti és az empirikus munkáknál külön-külön meghatározott ponthatár alapján. A döntés lehet: (1) elfogadva; (2) elutasítva; (3) elfogadva, de átsorolva.
Elutasítás esetén nincs mód a szakmai anyag javítására és újbóli benyújtására. Az átsorolás azt jelenti, hogy a szimpóziumi előadás tematikus előadásként, a tematikus előadás poszterként szerepelhet a programban. Átsorolt szakmai anyag esetében a szerző nyilatkozhat (kgykonf@uni-mate.hu) arról, ha ebben a formában nem kívánja bemutatni munkáját.
Kaposvár

Hírek
Köszönet
A Konferencia méltó lezárásaként szeretnénk kifejezni köszönetünket, hogy rendezvényünket megtisztelte részvételével! Remek hangulatú, tartalmas összejövetelt zárhattunk, és ennek biztosítéka volt az a munka, amellyel Önök, előadóink hozzájárultak a konferencia sikeréhez. Köszönjük!
A konferencián készült fotók elérhetősége: 18th Training and Practice Conference on Educational Science - Photos
Sikeres munkát kívánunk!
2025-04-30 08:37:45
Új absztrakt-benyújtási határidő
A regisztrációt és a szakmai anyagok benyújtásának határidejét meghosszabbítjuk: február 10. 24 óra
2025-01-31 07:00:00